Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 31а
e-mail: p.shk.44@gmail.com
 Календар новин
«Січень.2022
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Архів новин

Інноваційні підходи до ознайомлення дітей з предметним довкіллям

Витоки позитивного ставлення до світу закладаються на основі виховання любові, поваги до найрідніших людей (мама, тато, бабусі, дідусі, брати, сестри), усвідомлення тісних взаємозв’язків між поколіннями. Педагогам варто звертати увагу на формування у дошкільників дієвих емпатійних проявів по відношенню до близьких, адже мало розуміти, що таке доброта, турбота, вдячність, взаємодопомога, потрібно виявляти ці почуття у повсякденні, цінувати членів своєї сім’ї та теплоту рідної домівки.

Ознайомлення дітей з довкіллям включає роботу із формування уявлень про назви рідного міста або села, найближчих вулиць, площ, столиці нашої Батьківщини, її визначні місця. Також дітей дошкільного віку слід  ознайомлювати із державною символікою України (прапор, герб, гімн). Цікавою і корисною для дошкільників може бути інформація про людей, які прославили нашу країну (художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів, спортсменів) та характерні риси українського народу взагалі (гостинність, працелюбність, доброзичливість, миролюбність, творчість, мудрість тощо).

Ще одним важливим напрямом ознайомлення дітей з довкіллям є прилучення дітей до народознавства — вивчення культури, звичаїв рідного народу при ознайомленні з характерними ознаками побуту українців (житло, одяг, предмети побуту, народна іграшка), народних  ремесел (гончарство, вишивка, килимарство, лозоплетіння тощо), символіки (верба і калина, вінок, рушник).

Надзвичайна роль народних традицій та обрядів у формуванні патріотично налаштованої особистості: вони повертають дошкільників до цінностей предків, створюють позитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки, навчають вияву толерантності стосовно до всього живого. В процесі ознайомлення з традиціями і звичаями у дітей збагачуються емоційні враження, знання про довкілля, зокрема про близьких людей та свою малу Батьківщину. Залучення дітей до підготовки і відзначення свят народного календаря пробуджує в них любов до рідної землі, повагу до людей праці, інтерес до історії своєї країни.

Виховання любові до Батьківщини, гордості за свою країну повинно поєднуватися із формуванням доброзичливого, толерантного ставлення до культури інших народів, до кожної людини окремо, незалежно від кольору шкіри та віросповідання. Необхідно сприяти формуванню у дітей етики міжнаціонального спілкування, яка передбачає симпатію, доброзичливість, повагу до однолітків і дорослих різних національностей, їхніх традицій і звичаїв, інтерес до їхнього життя, культури.

Для реалізації вище окреслених завдань педагоги створюють умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського д досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо.   

Серед методів освітнього впливу на дитини перевагу надають іграм та ігровим вправам, приділяють увагу організації творчих ігор (сюжетно-рольових, драматизацій за літературними творами, конструкторсько-будівельних), необхідно розробляти і вводити у повсякденне ділове й особистісне спілкування з вихованцями дидактичні ігри і вправи, проблемно-пошукові ситуації.

Значні потенційні можливості у ознайомленню дітей з довкіллям мають спостереження у культурному, соціальному довкіллі, екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць, читання художньої літератури та слухання народної, класичної, сучасної музики, розглядання витворів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва, бесіди і розмови на різні теми, самостійне складання дітьми розповідей-міркувань  відповідної тематики з метою вироблення у них власних ставлень і оцінок, суджень, цінностей, що стануть підґрунтям для подальшого вироблення переконань і світоглядної позиції особистості.

Унаочненню і більш швидкому засвоєнню навчального матеріалу сприятимуть розглядання картинок, фотографій, перегляд відеофільмів, ілюстрування подій і явищ, причин і наслідків дій та вчинків людини, моделей поведінки, варіантів розв’язання морально-етичних ситуацій за допомогою фігурок фланелеграфа,  засобами анімації на інтерактивній дошці. Не менш ефективною формою освітньої роботи є проведення спільних з батьками заходів (проектна діяльність, свята, розваги, виставки, конкурси). 

У контексті ознайомлення дітей із працею дорослих, виховання інтересу і поваги до професій та ціннісного ставлення до результатів діяльності інших людей зберігають актуальність такі форми і методи освітньої роботи з вихованцями дошкільного закладу, як:
- спостереження за працею дорослих,
- цільові прогулянки та екскурсії,
- бесіди і обговорення,
- розглядання картин, фотоальбомів, перегляд слайдів,
- читання художньої літератури,
- сюжетно-рольові,
- дидактичні ігри,
- створення проблемно-пошукових ситуацій пізнавального і морального спрямування,
- особистий приклад дорослого у підготовці та способі виконання певної справи, проявах відповідальності, ініціативності, самостійності, бережливого й поважливого ставлення до результатів своєї і чужої праці  та ін.
6 Листопад, 2021 19:40 / Переглянуто: 82
© 2022 Авторські права Початкова школа №44