Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 31а
e-mail: p.shk.44@gmail.com
 Календар новин
«Січень.2022
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Архів новин

Чарівний світ образотворчого мистецтва: малюємо в нетрадиційних техніках

Діти з раннього дошкільного віку намагаються відобразити свої враження про навколишній світ у художній творчості. Вони прагнуть розмалювати пальчиком вкрите парою вікно, зробити візерунок слідами на піску чи на снігу або створити шедевр з розсипаного на столі борошна. Незвідане й нове завжди вабить дітей. Тому і заняття з використанням нетрадиційних художніх технік для них цікаві, захопливі й бажані. А для педагогів це ще й найліпший фундамент для розв’язання програмових завдань, розвитку умінь, навичок, творчих здібностей і позитивних людських якостей.

Під час малювання у нетрадиційній техніці діти не шукають художньої довершеності, а просто насолоджується творчістю.

Вихователі намагаються розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію не лише на заняттях з образотворчої діяльності, а й під час самостійної художньої діяльності, прогулянок, у вечірні години. Для цього, звісно, можна використовувати олівці, фломастери, кулькові ручки, дошки-малювалки. Але обмежуватися лише цими матеріалами нудно. Тож завжди є прагнення вигадати щось цікавіше.

Надзвичайно цікаве заняття для дітей дошкільного віку — малювання кольоровою крейдою на асфальті. Цей вид художньої діяльності вабить дітей не лише легкістю роботи з крейдою, різнобарв’ям кольорів, а й необмеженою площею малюнків. Можна спонукати дітей до передачі їхніх особистих задумів або націлювати їх на виконання малюнків на певну тему — квітучий луг, вулиця, що веде до дитячого садка, казкові сюжети тощо.

Діти створюють свої картини самостійно, разом з товаришем, колективно. Доцільно поєднуєвати окремі роботи в єдине ціле, створюючи тематичні колажі. Інколи дошкільники доповнюють роботи камінцями, паличками, іншим природним матеріалом. Завдяки цьому їм вдається нафантазувати чудернацькі сплетіння сюжетів та помислів.

Легким, доступним і цікавим заняттям є малювання паличкою по вологому піску. Цей вид малювання, хоча і позбавлений різнобарв’я кольорів, має свої переваги. Адже будь-яку невдало проведену лінію можна легко стерти, притоптати і зобразити те, що необхідно. Це саме стосується й малювання по борошну.

Ще один нетрадиційний вид зображувальної техніки, популярний у нашому дошкільному закладі — малювання піском. У цій справі дітям цікавий і підготовчий етап — заповнення пластикової пляшки сухим, білим піском, і сам процес «малювання», коли струмінь піску сиплеться з пляшки. «Художник» при цьому лише водить своїм знаряддям, створюючи малюнок за власною уявою і смаком.

Як показує досвід, заняття з використанням нетрадиційних технік малювання зручніше проводити з дошкільниками середньої та старшої груп. Адже їхня увага більш стійка, а тому вони можуть одночасно слухати пояснення вихователя, спостерігати за його рухами і виконувати власний малюнок у певній техніці. Таке заняття потрібно побудувати максимально просто і доступно. Доцільно ознайомлення з новою технікою проводити у підгрупах. Це дає змогу залучити всіх дітей одночасно, що сприяє ліпшому засвоєнню базових навичок. Палітра тем і власне технік малювання для таких занять вражає різноманіттям Головне, добирати їх відповідно до віку вихованців.

Усі знаряддя для заняття готуються заздалегідь і розміщуються у певному порядку, щоб діти не відволікалися на облаштування робочих місць. Коли дитина фантазує за роботою, з натхненням розповідає про зображене, вона творить власну казку. Тож доцільно спонукати дошкільників говорити, тобто доповнювати свою роботу «словесним зображенням».

Доцільно влаштовувати виставки дитячих робіт, виконаних в нетрадиційни техніках. Це дає змогу дітям впевнитися у власних силах, усвідомити значимість і неповторність своїх робіт. А батькам ознайомитися з напрацюваннями їхніх дітей.

Що частіше діти займатимуться художньою діяльністю, то ліпше. І якщо вихованці у будь-яку вільну хвилину братимуть у руки олівці, фломастери чи інші засоби для малювання, з дому приноситимуть малюнки, виконані самостійно, а їхні батьки запевнятимуть, що найбільше діти люблять малювати, це означатиме, що педагог зміг посіяти в їхніх душах почуття прекрасного, розвинути фантазію, уяву і творчу енергію.
13 Квітень, 2021 10:21 / Переглянуто: 66
© 2022 Авторські права Початкова школа №44