Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 31а
тел. (0532) 59-39-86
e-mail: p.shk.44@gmail.com
 Календар новин
«Березень.2020
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Архів новин

Проєкт «Город на підвіконні» ««Від зернинки до рослинки»

І. Реєстраційна картка до проєкту

Назва:
«Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Автор проєкту: Протас О. М. вихователь середньої групи «Світлофорчик»,

Учасники проєкту: вихователі, помічник вихователя, діти середньої групи; Характеристика проекту:  - за кінцевим результатом: теоретично – практичний;
- за кількістю учасників:  колективний (груповий);
- за тривалістю: короткостроковий;
- за ступенем самостійності:  пошуково-дослідницький.

База реалізації проєкту: ПШ № 44 Полтавської міської ради, Полтавської області; середня група «Світлофорчик».

Актуальність проєкту: Напрямок проекту актуалізовано на розширення кругозору і здібностей сприйняття у дітей того, як відбувається процес росту рослин, розуміння процесу догляду за рослинами та значущості рослин в житті людей.

Мета проєкту:  розширення знань дітей про те, як створити грядку на підвіконні і доглядати за цибулинами, молодими паростками пряних трав, зернових культур та кімнатних квітів; активізувати у дітях ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас, залучати до роботи проекту дітей.

Соціальна значущість проєкту:  залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин. Проект реалізується в три етапи – підготовчий, основний, заключний.

Основні заходи проєкту: цикл пізнавальних занять (елементарні наукові відомості) по вивченню рослин; дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування городніх культур; презентація проекту « Рости, рости зернятко на радість маляткам».

Освітні завдання: Розширити знання дітей про культурні та дикорослі  рослини. Вчити дітей доглядати за рослинами взимку в кімнатних умовах; формувати уявлення дітей про необхідність світла, тепла, вологи грунту для росту рослин. Фіксувати уявлення дітей про зміни росту росли в різних середовищах пророщування за допомогою щоденника спостережень. Вчити виконувати індивідуальні та колективні трудові доручення по догляду за рослинами та кімнатними квітами в куточку природи. Сприяти розвитку творчих здібностей у дітей; заохочувати різноманітність дитячих робіт, варіативність. Розвивати почуття відповідальності за стан рослин (полив, розпушування, прополка бур'янів). При подальшому проведенні спостережень розвивати вміння помічати зміни в зростанні рослин, зв'язувати їх з умовами, в яких вони знаходяться, правильно відображати спостереження за допомогою вихователя в щоденнику спостережень. Виховувати повагу до праці, дбайливе ставлення до результатів своєї діяльності. Розвивати пізнавальні і творчі здібності.

Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.

Мотивація: Синичка завітала до діточок в садок та принесла з собою їм подарунки чарівні зернинки. Але вона не пам’ятає, з якої саме рослинки кожне зернятко. Синичка пропонує малятам посадити зернятка, аби з’ясувати, що за рослина проросте з насіння.
– Що ховається в цьому зерняткові?
– Як нам дізнатися про те, що сховалося в зернині?
– Що може вирости із цієї зернини?
– Чого потребують рослини на городі?
– Де виростити рослину взимку?
– Чим найкраще засадити наш город?
– Для чого вирощують рослини на городі?

Очікувані результати:
  1. Діти отримають знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують.
  2. Діти закріплюють уявлення про працю дорослих, вчаться правильно називати і виконувати трудові дії.
  3. Проведена робота дозволяє виховувати працелюбність, бережливе ставлення до рослин.
  4. Всі учасники проекту (діти, вихователі,батьки) отримають позитивні емоції від отриманих результатів.

ІІ. План реалізації проекту
І етап – Підготовчий

Діяльність педагога:
  • Бесіди з дітьми «Мої зелені друзі», «Подорож у світ диво-рослин» (виявлення рівня знань про рослини).
  • Складання плану роботи над проєктом (час посіву рослин, планування розміщення городу на підвіконні, підбір ідеї та тематики оформлення городу, підготовка щоденника для спостережень).
  • Збір матеріалу, необхідного для реалізації проєкту.
  • Придбання контейнерів, ґрунту, цибулі, насіння, матеріалів та обладнання для оформлення.
  • Розробка конспекту занять, презентацій по запланованій темі, підбір відео матеріалів «Від зернинки до рослинки».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі проекту.
  • Підбір дидактичних ігор («У саду чи на городі», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі») та художньої літератури до даного проекту.

Діяльність дітей:
  • Розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту, перегляд відео матеріалу.
  • Відгадування загадок про овочі, злаки, квіти.
  • Прийняття участі у посіві, висаджуванні рослин.

Взаємодія з сім’єю:
  • Збір необхідного матеріалу для створення городу.
  • Спільне обговорення заходів по виконанню проекту.
  • Домашнє завдання «Наш міні город вдома».

Бесіда «Привчаємо малят допомагати дорослим».
ІІ етап – Основний (практичний)

Діяльність педагога:
  • Бесіди з дітьми пізнавального характеру: «У лісу, у садку», «Дерево – кущ – трава», «Різні овочі бувають», «Огірочки-огірки», «Вишенька-красунечка», «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець», «Для чого нам рослини?».
  • Організація предметно – розвивального середовища по темі «Рости, рости зернятко на радість маляткам» у куточку природи.
  • Оснащення куточку природи всім необхідним матеріалом для догляду за рослинами городу на підвіконні та кімнатними квітами.
  • Підготовка інформації для батьківських куточків: «Привчаємо дитину до праці в природному довкіллі», «Вітаміни для дітей в зимовий період», «Рослини, які можна виростити вдома на підвіконні».

Діяльність дітей:
  • Посадка насіння в землю.
  • Ведення спостережень за змінами в проростанні та рості посаджених рослин (проросла насінинка, з’явилися перші листочки …)
  • Догляд за рослинами (поливання, розпушення грунту, витирання пилу на листочках, зрошування рослин ).
  • Участь у практичній діяльності (ліплення, малювання, аплікація знайомих рослин, овочів та фруктів, проведення дослідів).

Спільна діяльність дорослих і дітей:
  • Розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури.
  • Різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику.
  • Робота з щоденником спостереження.
  • Перегляд фільмів про рослини.
  • Розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі.
  • Праця на городі на підвіконні і в куточку природи по догляду за квітами і рослинами.

ІІІ етап – Заключний:
Діяльність педагога:
  • Підсумкова бесіда з дітьми «Допомогли малята Синичці насіння розпізнати» (аналіз виконаної роботи).
  • Обговорення та узагальнення поставлених і здобутих цілей щодо реалізації проекту.

Діяльність дітей:
  • Участь у підсумковій бесіді про виконану роботу.
  • Участь у презентації проекту «Від зернинки до рослинки».

ІV етап – Презентаційний:
  • Презентація проекту.
  • Фотозвіт «Маленькі садівники».

ІІІ. Заходи щодо реалізації проекту
Бесіди:
  • «У лісу, у садку»,
  • «Дерево – кущ – трава»,
  • «Різні овочі бувають»,
  • «Огірочки-огірки»,
  • «Вишенька-красунечка»,
  • «Гарбуз-товстопуз і кавунець-молодець»,
  • «Для чого нам рослини?». 

Дослідно-експериментальна діяльність:
  • «Будова рослин»,
  • «Ріст і розвиток рослин»,
  • «Земля, яка вона?»,
  • «Вода і росток»,
  • «Сонце і росток»,
  • «Пророщування насіння»,

Практична діяльність та трудові доручення:
  • Відбір і посів насіння.
  • Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».

Ігрова діяльність:
  • Дидактичні ігри: «У садку чи на городі?», «Що де росте?», «Зваримо смачний борщ», «Веселі овочі».
  • Настільна гра «Доміно «Овочі»».
  • Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
  • Розглядання різного насіння.

Художньо-творча діяльність дітей:
  • Розфарбовування картинок «У городі я росту», «Веселі фрукти», «Чарівне зернятко».
  • Ліплення «Осінні дарунки», аплікація «Кошик з овочами та фруктами».
  • Мова і мовне спілкування: читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці», розучування з дітьми віршів, загадок, прислів’їв і приказок про овочі.
  • Заповнення щоденника спостережень.

 Ресурсне забезпечення:
  • Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій.
  •  Куточок природи та екологічна стежина відповідно пори року.
  • Методичний інструментарій: конспекти занять, сценарії розваг, картотека дидактичних ігор і т.д.
  • Технічні засоби: комп’ютер, музичний центр, фотоапарат і.т.д.
6 Лютий, 2020 18:39 / Переглянуто: 108
© 2020 Авторські права Початкова школа №44                    Розробка та дизайн Сарафанюк Андрій