Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 31а
тел. (0532) 59-39-86
e-mail: p.shk.44@gmail.com
 Календар новин
«Березень.2020
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Архів новин

Педагогічне проєктування дітей раннього віку на тему: «Професія пралі в дитячому садочку»

Мета:
Освітня:
познайомити дітей з професією пралі в дитячому садку, формувати уявлення про зміст, структуру та характер її праці; вчити дітей доглядати за своїми речами, тримати їх в порядку; формувати емоційно-пізнавальну активність;

Розвивальна:розвивати вміння розуміти суспільну значущість праці пралі, її піклувальне ставлення до дітей; розвивати пізнавальний інтерес до довкілля; розвивати творчі здібності; розвивати вміння визначати послідовність своєї діяльності;

Соціалізуюча: привчати дітей до самостійності щодо питання санітарно-гігієнічних навичок;

Виховна: виховувати охайність,акуратність, дбайливе ставлення до речей; виховувати позитивне емоційне відношення до пралі, повагу до її праці.

Тривалість проєкту: 2 дні

Характеристика проєкту:
  • за метою та характером проектної діяльності: з безпосередньою координацією;
  • за змістом: заняття;
  • за кількістю учасників: групове;
  • за характером контактів: серед однолітків та дорослих.

Мотиваційний етап, 1 день.
Тема: «Навчимо ляльку прати»
Мета: викликати у дітей бажання зібрати валізу чистих речей для ляльки у подорож; формувати уявлення про працю пралі у дитячому садку; розвивати мовлення, пам'ять; виховувати повагу до праці дорослих, охайність, дбайливе ставлення до речей.
Матеріал: лялька, лялькова сукня.
Словник: праля, пральня, одяг, білизна (біла, кольорова), прати, пральна машина, праска, прасувати, дошка для прасування, мотузка, прищіпки, пральний порошок, валіза.
Форми роботи: заняття, екскурсія до пральні.
У групі з’являється лялька Маша в брудному одязі і вітається з дітьми. Вихователь здивовано питає:
- Маша, а чому ти в такому брудному одязі? Що з тобою трапилось?
- Ще вчора я впала у брудну калюжу. Ось тому я сьогодні прийшла до вас брудною… А ще мені треба скласти валізу у подорож, а всі інші речі теж брудні.
Обговорення ситуації.
- Діти, а в якому одязі ви сьогодні прийшли до дитячого садочку?
- Ви брудните свій одяг?
- Що треба зробити, якщо одяг забруднився?
- Що мама робить з брудним одягом?
- Яка машина допомагає прати?
Формування проблеми.
- Лялька нам каже, що пральної машини в неї немає. Діти, що ж робити нашій гості?
- Правильно, треба випрати одяг самій. Та Маша не вміє цього робити. Як же нам бути?
Ось прийшла до вас, малята,
Наша славна лялька Маша.
Каже: «Дітки, поможіть,
Як попрати, розкажіть.»

- Діти, в кожному дитячому садочку є праля – жінка, що пере брудну білизну для дітей, ось вона. (Показ малюнка). А в чому полягає її робота, зараз ми з вами дізнаємось, відвідавши пральню.

Екскурсія до пральні.
Запрошуємо пралю, вона веде нас до пральні та у подробицях розповідає ляльці весь процес прання,супроводжуючи свою розповідь показом окремих процесів: брудну білизну для початку треба замочити у воді з порошком, потім попрати, причому кольорові речі і білі перуть окремо, прополоскати в чистій воді, висушити, розвішуючи білизну на мотузці, за допомогою прищіпок. Насамкінець, білизну треба попрасувати, для цього нам необхідна праска та дошка для прасування, далі все охайно складаємо і кладемо всі речі до великої шафи. (Лялька уважно слухає, розглядає процеси трудових дій, імітує їх. Потім дякує пралі, бо відтепер вона вміє прати свої речі сама.)

Підсумок екскурсії.
- Діти, ми з вами побували у пральні. Що ви там побачили?
- А що було б, якщо в дитячому садочку не працювала би праля? (Спали б на брудних, м’ятих простирадлах, їли б на невипрасуваних скатертинах, витиралися би брудними рушничками.)
- Але, у Маші одяг є, а постільної білизни немає. Де ми можемо її взяти? Самі пошити зможемо? (Ні, бо ви ще маленькі.)
- Купити можемо?(Не можемо, бо немає у вас грошей.)
- А хто ж зможе нам пошити? (Мама, сестра, бабуся)
- Отже, ви передасте листи-прохання вашим матусям, щоб вони пошили нам постільну білизну для нашої ляльки, а ми разом з пралею виперемо, випрасуємо її, та покладемо до валізи у подорож.
- Отже, наша праля – трудівниця, піклується про нас, щоби ми з вами не були схожі на бруднуль. Лялька Маша дякує пралі за її нелегку працю, та запрошує всіх нас на чай з печивом.

ІІ половина дня
Розгляд предметів праці пралі
Мета: формувати уявлення дітей про предмети, необхідні для праці пралі; продовжувати навчати малят давати відповіді на запитання дорослого; виховувати бережливе ставлення до предметів гігієни.
Матеріал: велика миска, пральний порошок, мило, праска, пральна машина, прищіпки, мотузка. Узагальнюємо, що для ляльки Маші, аби привести її одяг до ладу, необхідні такі предмети з пральні, як миска, пральний порошок, мило, прищіпки, мотузка.
Розучування гри з пальчиками «По водицю» Діти виконують рухи кистями в супроводі віршиків, які читає вихователь.
Молодці Оксанка з Грицем,
Бо сходили по водицю,
(Малята «йдуть» по столу вказівним та середнім пальчиками обох рук.)
Повні відра принесли,
(Зображують стуленими та спрямованими вгору пригорщами «відро»)
Щоб попрати ми змогли.
(Імітують рухи прання)
Робота з батьками: спонукати дітей під час повернення додому до розповіді батькам про необхідність їхньої допомоги: пошити постільну білизну для ляльки.

Інформаційний етап, 2 день.
Мета: дати дітям уявлення про процеси прання та сушки білизни, формувати сенсорні здібності, розвивати мовлення, уяву, дрібну моторику.
Заняття. Малювання.
Тема. «Виперемо рушнички».
Мета: навчати дітей малювати візерунок – прикрашати рушничок. Формувати вміння малювати пензлем на прямокутній формі: ритмічно проводити горизонтальні лінії по всій довжині (або ширині) «рушничка». Викликати інтерес до створення колективної композиції – білизна сохне на мотузочці. Розвивати сприйняття, предметно-образне мислення. Виховувати акуратність, охайність.
Матеріал: прямокутні аркуші паперу білого кольору великого формату, пензлі, гуаш, серветки паперові та з тканини, мотузка з прищіпками для організації оригінальної виставки дитячих малюнків, ляльковий одяг, іграшкова ванночка для «прання», рушник для вивчення форми.
Словник: мотузка, білизна, прищіпка, прання.
До дітей завітала лялька Маша. Дітям вона дуже знайома, тому що вони грають з нею, збираючи чисті речі у валізу для подорожі нашої ляльки. Вихователь вішає на мотузочку речі ляльки Маші, читає вірш.
Г. Коломієць «Праля»
Ляльчине убраннячко
Я зберу.
Ляльчине убраннячко
поперу.
Почеплю убраннячко
На шнурі,
Посушу убраннячко
У дворі.
Сонечко буде світити,
Ляльчину хустку білити.
Буде вітерець повивати,
Буде вбрання висихати.

Створення проблеми. Вихователь показує дітям паперові рушнички з «брудними плямами».
- Діти, подивіться, наша лялька ще не навчилася вмиватися й охайно їсти й тому забруднила свої рушнички. Маша незабаром відправиться у подорож, а рушнички брудні! Що ж робити нам?
- Так, їх потрібно швиденько випрати. Вихователь опускає «брудні рушнички» в іграшкову ванночку, імітує прання, діти повторюють рухи дорослого. Виймає інші рушнички – красиві, з візерунками – й вішає на мотузку, прикріпивши прищепками. Решту швидко знімає (висохли), щоб не відволікати уваги дітей на другорядні речі.
- Малята, чи подобаються вам ці рушнички? Які вони?
- Правильно, вони чисті, красиві, з візерунками. Зараз ми з вами «виперемо» рушнички та прикрасимо їх гарними візерунками.
Виконання роботи. Вихователь роздає дітям білі аркуші паперу й пропонує прикрасити «рушнички» кольоровими смужками.
- Розкладаємо «рушнички» на столі й проводимо на них лінії сухим пензликом. Зверніть увагу, пензлик має рухатись по всій довжині рушничка. Тут починається, йде-йде-йде і тут закінчується.
- А тепер спробуємо намалювати візерунки фарбами. Виберіть колір, та прикрасьте «рушничок».
Самостійна діяльність дітей, з наданням індивідуальної допомоги за необхідністю.
Виставка дитячих малюнків (рушнички на мотузочці кріпляться прищіпками)

Робота поза заняттям: Пальчикова гра «Водичко-водичко».
Мета: розвивати дрібну моторику пальців, сприяти розвитку уяви.

ІІ половина дня
Дидактична гра «Прання»
Мета: закріплювати вміння дітей прати білизну, вчити розвішувати її на мотузці, прикріплюючи прищипками; розвивати увагу, мислення, пам'ять; виховувати турботу та дбайливе ставлення до матері.
Діти сідають на килимок. Вони тримають хустинки.
Вихователь:
Дружно допоможем мамі –
Білизну полощем самі.
- Тепер станемо помічниками та випремо хустинки для Маші.
Діти активно зминають хустинки, а потім віджимають їх по черзі правою і лівою рукою.
- Молодці, добре випрали хустинки. Тепер їх треба повісити сушитися.
Діти розглядають хустинки та отряхують їх, тримаючи обома руками. Вихователь роздає прищепки та пропонує прикріпити ними хустинки на мотузочку.
Робота з батьками: запропонувати батькам разом з дітьми вивчити мовну гру «Водичка».
Мета: розвивати мовлення, самостійність, образне мислення, формувати уявлення про значення води.
3 Лютий, 2020 17:24 / Переглянуто: 90
© 2020 Авторські права Початкова школа №44                    Розробка та дизайн Сарафанюк Андрій