![]() Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати, Про силу духу піклуватись, Здоров′я зберігати. Прислів′я є у нас таке: «В здоровім тілі – дух здоровий». Тому для мене головне: Щоб діти плавали в басейні, Пили фіточаї смачні; Зарядка, сауна і фізкультура. Спіруліна і ревіт, А ще – загартування, - Ось все, що треба нам робить, Аби уникнуть лікування. Клянуся вчить своїх дітей Любити Батьківщину, Та поважать батьків своїх, Служити Україні. Учить дітей любить природу Також, вважаю, необхідно. Природа – дім наш, любим ми її, Вона нас любить відповідно. Клянусь давати всі знання, Всебічно розвивать дитину, Щоб самостійно йшла в життя, Завжди була вона – Людина! Автор – Жигаленко Н.П.
вихователь СНВК №85
Пошук
![]() вул. Кагамлика, 35 тел. (0532) 59-39-86 тел. (0532) 59-35-22 ![]() ![]() ![]() |
Попередження порушень писемного мовлення![]() Особливі труднощі у таких дітей викликає розрізнення парних звуків за акустико-артикуляційною подібністю, за звучанням або ви¬мовою, за графічним зображенням. Внаслідок цього вони не можуть оволодіти процесом читання і письма без спеціальної допомоги. У більшості дітей з порушенням читання і письма відмічалися відхилення від норми у пренатальному, натальному та постнатальному періодах, а саме: • патологія вагітності і пологів (токсикоз вагітності, недоношеність, стрімкі пологи, акушерські ускладнення, асфіксія); • патологічна спадковість (труднощі в навчанні батьків, дислексія (порушення читання — 25 %), психічні захворювання). 112 Нерідко до цього у постнатальному періоді додаються травми голо¬ви або низка соматичних та інфекційних захворювань. Порушення читання та письма стають супутніми в дітей з мінімальною мозковою дисфункцією, затримкою психічного розвитку, важкими порушеннями усного мовлення, порушенням слуху, зору, а також у розумово від¬сталих дітей. Отже, ці порушення є складовою частиною складних мовленнєвих та нервово-психічних порушень. З клінічної точки зору порушення читання та письма у дітей із збереженим інтелектом — це один із видів затримки психічного розвитку, який проявляється через надзвичайно низькі можливості засвоєння навичок читання і письма. В. Бельтюков акцентує увагу на анатомо-фізіологічних особли¬востях дітей з дислексією і дисграфією і зазначає, що дитина непра¬вильно чує звуки, тому що слуховий аналізатор випереджає у розвитку мовленнєво-руховий, відчуваючи гальмівний вплив останнього. Надалі слуховий аналізатор звільняється від цього впливу, стимулюю¬чи пізніший розвиток і вдосконалення артикуляційних навичок. Отже, формування досконалого звукового мовлення залежить від ступеня сформованості фонетичного і кінестетичного сприймання та їх взаємодії в мовленнєвій практиці. Недорозвиненість фонетико- фонематичного усного мовлення призводить до специфічної несформованості процесів писемного мовлення. За сучасними уявленнями логопедії для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком харак¬терні порушення вимови та сприйняття мовлення. Істотною ознакою цього є незавершеність процесу формування сприйняття вимови та відтворення звуків, що відрізняються тонкими артикуляційними чи акустичними ознаками (шиплячі та свистячі, дзвінкі та глухі, тверді та м'які). У дітей-логопатів цієї категорії відмічається несформованість багатьох психічних функцій: зорового аналізу і синтезу, просторових уявлень, слухової і мовленнєвої диференціації звуків, порушення уваги, пам'яті, емоційно-вольової сфери. Це призводить до порушень окремих операцій письма і писемного мовлення взагалі. Писемне мовлення, на відміну від усного, формується лише в умовах цілеспрямованого навчання, тобто механізми писемного мовлення закладаються в період навчання грамоти і вдосконалюються під час подальшого навчання. Оволодіння грамотою — складна розумова діяльність, що потребує певного ступеня зрілості багатьох психічних функцій дитини. Письмо — складна форма мовленнєвої діяльності, багаторівневий процес, в якому беруть участь різні аналізатори: мовленнєво-слуховий, мовленнєво-руховий, зоровий, загальноруховий, між якими наявний тісний зв'язок. Письмо тісно пов'язане з процесом усного мовлення і здійснюється тільки на основі достатньо високого рівня його розвитку. У логопедичному дошкільному закладі протягом навчально - корекційного процесу діти проходять повний курс занять зі звуковимови, що допомагає попередити дисграфію та дислексію. За допомогою такого впливу малюки засвоюють знання з кожного звуку: артикуляцію (вимову), звучання, диференціацію (розрізнення) з іншими звуками (тверді й м'які, дзвінкі й глухі, шиплячі й свистячі). Формується зоровий аналізатор, пам'ять, увага, коли діти ознайомлюються з графічним зображенням літер, читанням, викладанням та друкуванням вивчених літер. Усі завдання, які пропонуються дітям на занятті, проходять в ігровій захоплюючій формі з урахуванням психологічних особливостей віку.
23 Січень, 2019 21:40 / Переглянуто: 34
|
![]() |