Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати, Про силу духу піклуватись, Здоров′я зберігати. Прислів′я є у нас таке: «В здоровім тілі – дух здоровий». Тому для мене головне: Щоб діти плавали в басейні, Пили фіточаї смачні; Зарядка, сауна і фізкультура. Спіруліна і ревіт, А ще – загартування, - Ось все, що треба нам робить, Аби уникнуть лікування. Клянуся вчить своїх дітей Любити Батьківщину, Та поважать батьків своїх, Служити Україні. Учить дітей любить природу Також, вважаю, необхідно. Природа – дім наш, любим ми її, Вона нас любить відповідно. Клянусь давати всі знання, Всебічно розвивать дитину, Щоб самостійно йшла в життя, Завжди була вона – Людина! Автор – Жигаленко Н.П.
вихователь СНВК №85
Пошук
Контакти
вул. Кагамлика, 31а e-mail: p.shk.44@gmail.com
Календар новин
Архів новин
Мапа сайту
|
Методика проведення занять художньо-мовленнєвого циклу: сучасні підходи
Забезпечення впливу художньої літератури на мовленнєвий розвиток дітей є одним із провідних методичних принципів у роботі з дошкільниками. Через твори художньої літератури відбувається збагачення, уточнення і активізація словника дітей. Ознайомлення з віршами, забавлянками, чистомовками, скоромовками сприяє закріпленню у дітей правильної звуковимови, розвитку виразності мовлення. Оповідання і казки, що пропонуємо дітям для переказування, сприяють розвитку зв'язного мовлення. Крім того, художня література сприяє розвитку поетичного слуху, образності мовлення, прищеплєнню любові до художнього слова. Під час добирання і планування творів художньої літератури вихователі, враховуючи пізнавальну тему навчально-виховного блоку тижня і завдання з розвитку мовлення, планують роботу з організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей.
Методика читання художнього твору в молодших і середніх групах
В старшій групі художній твір читається лише 1 раз, уточнюють, пояснюють слова, фрази, після чого проводиться бесіда за його змістом. Рекомендується на одному занятті поєднувати читання оповідання (чи розповідання казки) і читання вірша на одну тему. Після читання та розповідання художніх творів в усіх вікових групах проводяться бесіди за змістом:
На одному занятті рекомендується поєднувати кілька видів бесід (на відтворення прочитаного і морально-оцінювального змісту та за запитанням в зв'язку з прочитаним та ін). У старшому дошкільному віці на кожному занятті з художнього читання треба ставити запитання на з'ясування засобів художньої виразності, композиційної структури та жанру художнього слова. В усіх вікових групах вихователь називає автора (чи українська, російська, білоруська... народна казка), жанр, назву твору. Вимагати знання прізвища автора та жанру твору слід тільки з ІІ кварталу в середній групі. З метою активізації дітей на заняттях з художньої літератури використовують різноманітні прийоми, які поєднуються з бесідою:
Методика роботи з поетичними творами В І молодшій групі не проводиться спеціальних занять із вивчення віршів напам'ять. Але в повсякденному житті вихователь повинен багаторазово повторювати віршики, супроводжуючи діяльність дітей. Таким чином діти на кінець року знають і охоче читають багато віршів. В ІІ молодшій групі організовуються спеціальні заняття з вивчення віршів напам'ять (з ІІ кварталу) за такою структурою:
В середній групі проводяться спеціальні заняття з вивчення вірша за структурою:
В старшій групі проводяться заняття з вивчення вірша за структурою:
Хорове розучування віршів у дитячому садку не рекомендується. Доучування віршів з окремими дітьми проводити у вільний від роботи час. Великі за розміром вірші вивчаються протягом 2-х занять (на другому занятті вихователь читає 1 раз весь вірш, а 1 - 2 дітей читають напам'ять; далі читає 2 рази другу половину вірша, після чого читають діти). Важливою першу половину вимогою до організації та проведення мовленнєвих занять є їх взаємозв'язок із заняттями з інших розділів програми (ознайомлення з довкіллям, природою та художньою літературою). Тобто, якщо на занятті з розділу "Дитина і навколишній світ" діти знайомляться з новою картиною "В крамниці іграшок" з докладною бесідою за її змістом, чи на занятті з природи проводилася бесіда за картиною "Кішка з кошенятами", картина залишається в групі на день - два, а вже потім на мовленнєвому занятті діти складають розповідь за цією картиною. Діти пригадують лише назву картини і розповідають її зміст за зразком (чи планом) вихователя. Попередня бесіда за цією картиною вже не проводиться. Художній твір для переказування (оповідання чи казка) має бути добре відомий дітям на мовленнєвому занятті (з попередньої групи чи з попереднього заняття з художньої літератури, рідної природи, ознайомлення з довкіллям з докладною відтворювальною бесідою). Вихователь лише нагадує дітям зміст твору (читає один раз), а далі діти самостійно переказують. Лише на заняттях з художньої літератури (з середньої групи) переказ проводиться за структурою:
30 Січень, 2018 09:40 / Переглянуто: 591
|