Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати, Про силу духу піклуватись, Здоров′я зберігати. Прислів′я є у нас таке: «В здоровім тілі – дух здоровий». Тому для мене головне: Щоб діти плавали в басейні, Пили фіточаї смачні; Зарядка, сауна і фізкультура. Спіруліна і ревіт, А ще – загартування, - Ось все, що треба нам робить, Аби уникнуть лікування. Клянуся вчить своїх дітей Любити Батьківщину, Та поважать батьків своїх, Служити Україні. Учить дітей любить природу Також, вважаю, необхідно. Природа – дім наш, любим ми її, Вона нас любить відповідно. Клянусь давати всі знання, Всебічно розвивать дитину, Щоб самостійно йшла в життя, Завжди була вона – Людина! Автор – Жигаленко Н.П.
вихователь СНВК №85
Пошук
Контакти
вул. Кагамлика, 31а e-mail: p.shk.44@gmail.com
Календар новин
Архів новин
Мапа сайту
|
Планування роботи з розвитку мови
Без планування неможливо належним чином організувати навчально-виховний процес, зробити його цілеспрямованим, систематичним і послідовним.
На початку навчального року вихователі планують спостереження за розвитком дітей, проведення групових та індивідуальних бесід з тим, щоб виявити обсяг знань дітей, здобутих ними в попередніх групах, і набуті ними уміння.
Протягом року такий контроль може здійснюватися за допомогою підсумково-контрольних занять, які проводяться за квартал. При перевірці вивчається рівень розвитку різних сторін мови дітей: звукової культури, словникового складу, граматичної правильності, зв'язності мови. Звертається увага також на рівень активності дітей, на те, чи вміють вони слухати вихователя і правильно, чітко відповідати на запитання, відтворювати нові дії за зразком, а відомі – за заданими умовами. Виявлений рівень знань і умінь дітей є основою для дальшого планування роботи. Основними видами планування роботи з розвитку мови є перспективний та календарний план. Перспективний план складається на місяць чи квартал з метою упорядкувати роботу, рівномірно розподілити матеріал протягом певного часу. План має 2 частини :
Перспективний план деталізується уточненням у календарному плані, який складається на один-два тижні чи кілька днів. У ньому конкретизується навчальна і виховна робота з розвитку мови, що проводиться вранці, на заняттях, під час прогулянок і в вечірню годину. В дитячому садку проводяться такі види занять :
Заняття з розвитку мови плануються двох типів – комплексні та тематичні. Перші три заняття кожного місяця – комплексні, на четвертому тижні місяця планується тематичне заняття. Комплексне складається з трьох частин, четверте присвячене одному з розділів мовної роботи: звукова культура, словник чи граматика. Враховуючи рівень підготовки дітей, вихователь може сам визначити, яку частину заняття (зв'язне мовлення, словник чи граматику) ставити першою . В окремих випадках доцільно починати заняття з роботи над словником чи граматикою, а потім переходити до розділу зв'язного мовлення. Розділ звукової культури переважно є третьою частиною заняття. Розділ зв’язного мовлення входить до складу перших трьох занять і як самостійне заняття не планується. Розвиток зв'язного мовлення передбачається на заняттях з художнього читання, ознайомлення з явищами суспільного життя, навчання грамоти. На цих самих заняттях відповідно до теми вихователь здійснює завдання словникової роботи, виховує звукову культуру мовлення, формує знання з граматичної будови мови. Програмовий зміст комплексних занять з розвитку мови складається з трьох розділів відповідно до структури заняття. У плані можна скорочено записувати: словник, граматика, зв'язне мовлення, звукова культура. Наприклад (молодша група): Розвиток мови. Завдання:
Хід заняття записують молоді вихователі, а ті, які мають тривалий педагогічний Стаж, можуть обмежитися лише коротким планом. З розділу „Ознайомлення дітей з явищами навколишнього життя” планують такі види занять:
Заняття з цього розділу носить комбінований характер, вони об'єднані однією темою, одне завдання виконується різними методами. В плані виховної роботи записується тема, провідний метод (назва заняття), матеріал. Наприклад (старша група) : Тема: Школа. Бесіда про школу. Завдання: Систематизувати знання дітей про школу, клас. Дати поняття про те, що діти шести років йдуть до школи. В школі вчитель вчить дітей читати, писати. Діти вчаться в класі, сидять за партами. Виховувати інтерес до школи, бажання вчитися. Словник: школа, клас, парта, вчитель, вчитися, учні, школярі, 1 вересня. Матеріал: картина „Вчитель”, вірші: Н.Забіли „Мала школярка” (уривок), М. Стельмаха „Скоро я піду до школи”; запис пісні про школу. З розділу „Художня література” плануються такі види занять:
У плані виховної роботи записується провідний метод навчання, завдання, матеріал. Наприклад (старша група): Читання казки В. Одоєвського „Мороз Іванович” . Завдання: Учити дітей слухати казку, розуміти її зміст, виховувати любов до класичної літератури; ознайомити з автором твору; вчити знаходити засоби емоційної виразності твору, казкові елементи; пригадувати знайомі казки, зачини, кінцівки. Матеріал: казка, ілюстрації, прислів'я про лінощі, працьовитість, уривки знайомих казок, портрет Одоєвського, епідіаскоп. >Процес оволодіння рідною мовою відбувається як під час занять, так і в повсякденному житті. В різні періоди дня можна планувати таку роботу з дітьми: Вранці:
Великого значення надається індивідуальній роботі з дітьми. Ця робота планується як на заняттях, так і в повсякденному житті. Індивідуальна робота на занятті планується на кінець його, а в повсякденному житті – на різний час (вранці, на прогулянці, ввечері). В плані записується імена дітей, мету індивідуальної роботи та матеріал, потрібний для проведення („З Танею, Васею повпралятись у вимові звуку р, запропонувати їм скоромовку „На річці Роман спіймав руками рака. Рак ущипнув Романа за руку”).
16 Травень, 2017 12:57 / Переглянуто: 1580
|