Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 31а
e-mail: p.shk.44@gmail.com
 Календар новин
«Березень.2024
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів новин

Планування роботи з розвитку мови

Без планування неможливо належним чином організувати навчально-виховний процес, зробити його цілеспрямованим, систематичним і послідовним. На початку навчального року вихователі планують спостереження за розвитком дітей, проведення групових та індивідуальних бесід з тим, щоб виявити обсяг знань дітей, здобутих ними в попередніх групах, і набуті ними уміння.

Протягом року такий контроль може здійснюватися за допомогою підсумково-контрольних занять, які проводяться за квартал. При перевірці вивчається рівень розвитку різних сторін мови дітей: звукової культури, словникового складу, граматичної правильності, зв'язності мови. Звертається увага також на рівень активності дітей, на те, чи вміють вони слухати вихователя і правильно, чітко відповідати на запитання, відтворювати нові дії за зразком, а відомі – за заданими умовами. Виявлений рівень знань і умінь дітей є основою для дальшого планування роботи.

Основними видами планування роботи з розвитку мови є перспективний та календарний план. Перспективний план складається на місяць чи квартал з метою упорядкувати роботу, рівномірно розподілити матеріал протягом певного часу.

План має 2 частини :
  • у першій визначають конкретні програмні виховні і навчальні завдання з розділів програми, передбачають зміст роботи, спрямованої на засвоєння всіх сторін мови;
  • у другій – подаються методи навчання.

Перспективний план деталізується уточненням у календарному плані, який складається на один-два тижні чи кілька днів. У ньому конкретизується навчальна і виховна робота з розвитку мови, що проводиться вранці, на заняттях, під час прогулянок і в вечірню годину.

В дитячому садку проводяться такі види занять :
  • з розвитку мови;
  • ознайомлення дітей з явищами навколишнього життя;
  • художньої літератури;
  • з грамоти.

Заняття з розвитку мови плануються двох типів – комплексні та тематичні. Перші три заняття кожного місяця – комплексні, на четвертому тижні місяця планується тематичне заняття.

Комплексне складається з трьох частин, четверте присвячене одному з розділів мовної роботи: звукова культура, словник чи граматика. Враховуючи рівень підготовки дітей, вихователь може сам визначити, яку частину заняття (зв'язне мовлення, словник чи граматику) ставити першою . В окремих випадках доцільно починати заняття з роботи над словником чи граматикою, а потім переходити до розділу зв'язного мовлення. Розділ звукової культури переважно є третьою частиною заняття. Розділ зв’язного мовлення входить до складу перших трьох занять і як самостійне заняття не планується. Розвиток зв'язного мовлення передбачається на заняттях з художнього читання, ознайомлення з явищами суспільного життя, навчання грамоти. На цих самих заняттях відповідно до теми вихователь здійснює завдання словникової роботи, виховує звукову культуру мовлення, формує знання з граматичної будови мови.

Програмовий зміст комплексних занять з розвитку мови складається з трьох розділів відповідно до структури заняття. У плані можна скорочено записувати: словник, граматика, зв'язне мовлення, звукова культура.
Наприклад (молодша група):
Розвиток мови.
Завдання:
  1. Словник. Учити правильно називати предмети, які є в груповій кімнаті; збагатити словник дітей словами: групова кімната, іграшки, ігровий куточок, стіл, стілець, квіти, книжкова шафа, килим, акваріум, гратись.
  2. Зв'язне мовлення. Учити відповідати на запитання, складати коротеньку розповідь про групову кімнату.
  3. Звукова культура. Вправляти у вимові звука, розвивати фонематичний слух; виховувати акуратність, бережливе ставлення до громадського майна.
Матеріал: Лялька Оксана, стілець; предметні картинки; квіти, книжка, акваріум, лялька, ведмедик, стіл, стілець, кімната, вікно, килим.
Хід заняття записують молоді вихователі, а ті, які мають тривалий педагогічний Стаж, можуть обмежитися лише коротким планом.

З розділу „Ознайомлення дітей з явищами навколишнього життя” планують такі види занять:
  • спостереження;
  • екскурсії-огляди;
  • екскурсії за межі дитячого садка;
  • розглядання предметів та бесіда про них;
  • бесіда за репродукціями художніх картин;
  • бесіди;
  • читання творів пізнавального змісту;
  • показ діафільмів за творами пізнавального змісту;
  • прислів'я, приказки, загадки;
  • дидактичні ігри та вправи;
  • радіо слухання та телебачення.

Заняття з цього розділу носить комбінований характер, вони об'єднані однією темою, одне завдання виконується різними методами. В плані виховної роботи записується тема, провідний метод (назва заняття), матеріал.
Наприклад (старша група) :
Тема: Школа. Бесіда про школу.
Завдання: Систематизувати знання дітей про школу, клас. Дати поняття про те, що діти шести років йдуть до школи. В школі вчитель вчить дітей читати, писати. Діти вчаться в класі, сидять за партами. Виховувати інтерес до школи, бажання вчитися.
Словник: школа, клас, парта, вчитель, вчитися, учні, школярі, 1 вересня.
Матеріал: картина „Вчитель”, вірші: Н.Забіли „Мала школярка” (уривок), М. Стельмаха „Скоро я піду до школи”; запис пісні про школу.

З розділу „Художня література” плануються такі види занять:
  • читання художніх оповідань морально-етичного та гумористичного змісту;
  • розповідання казок;
  • заучування віршів;
  • розігрування потішок, ігри-драматизації;
  • узагальнюючі бесіди про улюблені казки, книги, письменника;
  • етичні бесіди;
  • покази різних видів театрів, діафільмів.

У плані виховної роботи записується провідний метод навчання, завдання, матеріал.
Наприклад (старша група):
Читання казки В. Одоєвського „Мороз Іванович” .
Завдання: Учити дітей слухати казку, розуміти її зміст, виховувати любов до класичної літератури; ознайомити з автором твору; вчити знаходити засоби емоційної виразності твору, казкові елементи; пригадувати знайомі казки, зачини, кінцівки.
Матеріал: казка, ілюстрації, прислів'я про лінощі, працьовитість, уривки знайомих казок, портрет Одоєвського, епідіаскоп. >Процес оволодіння рідною мовою відбувається як під час занять, так і в повсякденному житті.

В різні періоди дня можна планувати таку роботу з дітьми:
Вранці:
  • індивідуальна робота з виховання звукової культури та граматичної;
  • правильності мови;
  • бесіди на близькі дітям теми;
  • нетривалі спостереження;
  • дидактичні ігри;
  • словесні доручення;
  • малорухливі ігри із співом та діалогом;
  • розглядання ілюстрацій;
  • настільно-друковані ігри.
На прогулянці:
  • спостереження в суспільному житті;
  • індивідуальна робота;
  • дидактичні ігри;
  • рухливі ігри зі співом і діалогом.
Після сну:
  • показ різних видів театрів;
  • концерти для дітей силами учнів музичної школи;
  • художня самодіяльність співробітників дитячого садка;
  • самодіяльні концерти дітей;
  • веселі ігри-змагання;
  • інсценований показ забавних іграшок;
  • слухання улюблених казок, пісень;
  • відзначення днів народження дітей;
  • перегляд діафільмів;
  • літературні ранки.
У вечірні години:
  • спостереження в природі і суспільному житті;
  • дидактичні, хороводні ігри;
  • індивідуальна робота;
  • загадування і відгадування загадок;
  • розглядання ілюстрацій;
  • настільно-друковані ігри;
  • перегляд телевізійних передач.
З усіх перелічених видів роботи щодня планується 2-3 види .

Великого значення надається індивідуальній роботі з дітьми. Ця робота планується як на заняттях, так і в повсякденному житті.

Індивідуальна робота на занятті планується на кінець його, а в повсякденному житті – на різний час (вранці, на прогулянці, ввечері).

В плані записується імена дітей, мету індивідуальної роботи та матеріал, потрібний для проведення („З Танею, Васею повпралятись у вимові звуку р, запропонувати їм скоромовку „На річці Роман спіймав руками рака. Рак ущипнув Романа за руку”).
16 Травень, 2017 12:57 / Переглянуто: 1580
© 2024 Авторські права Початкова школа №44