Клятва вихователя здоров'я
Клянусь любить своїх дітей,
Їм своє серце віддавати,
Про силу духу піклуватись,
Здоров′я зберігати.

Прислів′я є у нас таке:
«В здоровім тілі – дух здоровий».
Тому для мене головне:
Щоб діти плавали в басейні,
Пили фіточаї смачні;
Зарядка, сауна і фізкультура.

Спіруліна і ревіт,
А ще – загартування, -
Ось все, що треба нам робить,
Аби уникнуть лікування.

Клянуся вчить своїх дітей
Любити Батьківщину,
Та поважать батьків своїх,
Служити Україні.

Учить дітей любить природу
Також, вважаю, необхідно.
Природа – дім наш, любим ми її,
Вона нас любить відповідно.

Клянусь давати всі знання,
Всебічно розвивать дитину,
Щоб самостійно йшла в життя,
Завжди була вона – Людина!

Автор – Жигаленко Н.П. вихователь СНВК №85
 Пошук
 Контакти
м. Полтава, 36002,
вул. Кагамлика, 35
тел. (0532) 59-39-86
тел. (0532) 59-35-22
 Календар новин
«Листопад.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Архів новин

Характеристика мовлення дітей 5-6 років

Звуковимова:
  • діти оволодівають правильною вимовою всіх звуків рідної мови, хоч у дітей цього віку подекуди ще трапляються окремі неточності у вимові важких звуків ([р], [ш], [ц], [ч], [дж], [дз]);
  • діти змішують свистячі та шиплячі, сонори [р]-[л], дзвінкі-глухі, тверді-м'які приголосні;
  • можуть бути мовленнєві порушення в результаті органічних пошкоджень мовленнєвого апарату або у зв'язку зі зміною молочних зубів на постійні, з'являються міжзубні шиплячі, пом'якшена вимова інших приголосних;
  • достатньо розвинений фонематичний слух; легко помічають і виправляють мовленнєві неточності, огріхи і помилки як у мовленні інших, так і у своєму власному;
  • активно грають із звуками, словами, римують їх, аналізують звуковий склад слів рідної мови, виділяють перший, останній звуки у слові, визначають порядок інших звуків, тобто у дітей формується лінгвістичне ставлення до слова;
  • в самостійному мовленні використовують інтонаційні засоби виразного мовлення;
  • виникають труднощі під час вимови малознайомих слів зі складною структурою (наприклад, екскаватор тощо).


Словник:
  • активно збільшується та розширюється словниковий запас дитини;
  • у словнику рівномірно використовуються всі частини мови, складні слова, слова з абстрактним значенням, іншого мовного походження, оперує узагальненими словами різного ступеня;
  • доречно використовують у мовленні прислів'я, приказки, образні вирази, фразеологізми;
  • діагностичним критерієм повноцінного оволодіння словником є вміння підбирати антоніми та синоніми;
  • водночас є певні недоліки: спостерігаються семантичні (розуміння) поминки, неправильне розуміння окремих абстрактних, часових і просторових понять, окремих слів із переносним значенням, прислівників ("разом і поруч" і т.ін.), словник бідний на образні вирази.


Граматика. Зв'язне мовлення:
  • дитина оволодіває граматичною системою мови і користується нею в повній мірі;
  • допускаються помилки під час словозміни іменників у родовому відмінку множини;
  • неправильно узгоджуються прикметники, числівники з іменниками в непрямих відмінках;
  • зростає кількість простих поширених речень, а також складних;
  • удосконалюється зв'язне монологічне мовлення;
  • у дітей з'являються такі форми діалогічного мовлення, як мовлення-пояснення, мовлення-міркування, а також ситуативні мимовільні висловлювання (непідготовлене мовлення), немовні форми спілкування;
  • вміють складати різні типи розповідей (з власного досвіду, про іграшки, творчі розповіді на тему, за картинкою, розповіді-етюди, мініатюри, передають зміст переглянутих мультфільмів, фільмів, вистав, казок, оповідань і т ін.);
  • дітям стає доступним складання розповідей за планом, планування своєї майбутньої мовленнєвої діяльності.


Що має викликати занепокоєння під час спостереження за дитиною 5-6 років
  • Порушена правильна вимова багатьох звуків (як складних, так і простих).
  • Наявні дефекти у будові артикуляційного апарату.
  • Наявні перестановки, пропуски, спрощення звуків, складів у словах.
  • Бідний словниковий запас.
  • Стійкі та грубі порушення зв'язку слів у реченні.
  • Низька мовленнєва активність, слабко розвинене зв'язне мовлення
  • Наявність стійких зупинок під час мовлення, особливо в стані емоційного піднесення (заїкання).
  • 2 Лютий, 2016 14:15 / Переглянуто: 621
    © 2018 Авторські права СНВК №85 "Лебідка"                    Розробка та дизайн Сарафанюк Андрій